Storsuksess for Como Mexico under Gladmat - kritikerrost og kundene står i kø

Taco til folket: Folk stod i kø da Como Mexico åpnet teltet fredag.

Taco til folket: Folk stod i kø da Como Mexico åpnet teltet fredag. Foto:

Ikke rart Leticia Rodriguez og Eirik Myklebust er storfornøyde.

DEL

MAT: – Vi har folk som står i kø før vi åpner. Det hadde vi i det minste onsdag og torsdag, sier Rodriguez til Solabladet.

Ganske riktig, fredagen er intet unntak. Allerede før 12:00, som er vanlig åpningstid, stod folk og ventet utenfor teltet. I tillegg har Sola-bakeriets Gladmat-rett får terningkast fem i Stavanger Aftenblad.

– Det var veldig kjekt å høre. Det er jo mange som leser slike anmeldelser, så det er spennende å se hvordan trykket blir i dag, sier Eirik Myklebust.

Andre året

Det er et større format enn fjoråret. Teltet er blitt dobbelt så stort, og nå er det seks stykker som jobber bak disken kontra tre i 2018. Det har gitt resultater. Bare i løpet av torsdagen ble det solgt nesten 1700 tacos.

Totalen for 2018 var rundt 4000, men med salgstall allerede over 3000 er 2019 i ferd med å knuse 2018. Det er andre året de er med.

Ekteparet Eirik Myklebust og Leticia Rodriguez hadde det travelt, men tok seg tid til et par ord før åpningen fredag. De ser på Gladmat-festivalen som perfekt reklame for lefsene deres, som produseres i den gamle befalsmessa på Sola.

Ekteparet Eirik Myklebust og Leticia Rodriguez hadde det travelt, men tok seg tid til et par ord før åpningen fredag. De ser på Gladmat-festivalen som perfekt reklame for lefsene deres, som produseres i den gamle befalsmessa på Sola. Foto:

– Vi står på akkurat samme sted som i fjor. Problemet forrige gang var at vi ikke klarte å lage tacoen fort nok. Det har vi løst i år, sier Eirik Myklebust.

Han sier at det har gått over all forventning. Og det er tydelig at det er fornøyde kunder som kommer innom. Gjerne både en og tre ganger.

– Jeg var her i fjor. Og i går. Det er veldig godt, sier Elisa Dickinson.

Hun legger til at det er gode og interessante smaker. Hun og Emma Dickinson var de to første som sto i køen denne fredagen. Emma er hjertens enig med Elisa.

– Noe av det beste er at det er hjemmelaget, sier Emma.

Viktig å være på Gladmat

Gode anmeldelser og godt salg er en del av utbyttet Como Mexico får av å være på Gladmat. Det dreier seg om å få ut ordet, og være der det skjer.

– Det er veldig bra for oss å vise oss fram. Det gir god reklame, sier Rodriguez.

Myklebust skyter inn at det nok fremdeles er flere som ikke har hørt om dem, og det gjør det viktig å få navnet fram.



Artikkeltags